Öppet hus med släktforskning och DNA-café

Den 11 maj kl. 11.00 – 14.00 gästas Broby hembygdspark av Göinge släkt- och hembygdsforskarförening, som tillsammans med oss i Göinge hembygdsförening hjälper till med släkt- och hembygdsforskning.

Förutom att hjälpa till med och informera om traditionell släkt- och hembygdsforskning kan vi testa, tolka och hjälpa till med DNA-frågor.

Du kan också komma med vilka frågor som helst i din släktforskning, så försöker vi hjälpa dig.

Vi har möjlighet att göra DNA-test med DNA-kit både från FamilyTreeDNA och Ancestry, samt hjälpa dig som redan har gjort test att tolka resultatet.

För att säkerställa att vi har tillräckligt många test-kit tillgängliga meddela gärna före mötet att ni vill testa er till Torgny Nilsson email tojje58.tn@gmail.com.

Antikvariat Maud är öppet under samma tid!

Välkomna!